вторник, 29 май 2012 г.

"Стъпка, стъпка, иху!"

"Стъпка, стъпка, стъпка , иху! Кракът напред, назад, назад, стъпка назад, стъпка, стъпка (повтаряне)"
     Дори да не Ви се вярва това е еленино хоро, или поне така ми го описа брат ми. Той е един от многото мои познати, които са така да се каже "на Вие" с народните танци. Но както всички знаем на човек му се налага да изиграе хоро поне два пъти в живота си - на бала и на сватбата. Е за брат ми повод да научи поне едната "Бяла роза",( която стана почти равнозначна  на Дунавското хоро по празниците), беше балът.
   Та заради него и всички останали, които са отворени за идеята да обогатят уменията си в танците с така необходимото право хоро, както и с много други, Ви предоставям (не, че неможете да си ги намерите и сами, но се надявам събрани тук да са Ви по лесни за използване) уроци по знайни и незнайни (може би) за Вас хора.

2 коментара:

  1. в коя част на България сте наблюдавали този вариант на Чичовото хоро, защото стъпките на шести такт са характерни източнотракийски стъпки, а хорото е от северна България (или по-точно от северозападна)?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз лично съм от северозападна България и там хорото не се играе така, по- точно това "връщане", което танцьорите правят. Но все пак това е изпълнение, поставено от хореограф, така че е нормално да има или да няма отделни стъпки :)

      Изтриване